tisdag 14 mars 2017

Förälskad

Redan min allra första kväll här i Tanzania möttes vi. En spontan kväll på en uteservering, vem hade kunnat ana att våra vägar skulle korsas just där och då? Jag hade hört ditt namn på gatorna men jag hade aldrig tidigare träffat dig. Första mötet var fumligt kan jag erkänna men när min hand råkade snudda vid dig kände jag mig lugn av värmen som du utstrålade. Desto närmare klockan närmade sig midnatt desto mer imponerad blev jag av dig. Du kändes verkligen genuint god och jag började förstå varför du är så omtyckt av så många. Sedan dess har vi återsetts då och då och varje gång har jag känt en varm känsla sprida sig i magen.
Om en månad åker jag hem från Tanzania. Mitt förnuft är väl medvetet om att det innebär slutet på vår korta romans men mitt hjärta värjer sig. Jag har ingen erfarenhet av distansförhållanden men jag tvivlar på att det skulle fungera för oss. Vad än framtiden för med sig så vill jag tacka för den tiden vi fick tillsammans. Chapati, jag älskar dig.


Chapati, gudomligt gott stekpannebröd som serveras på de flesta restaurangerna här i Tanzania. Äts ofta tillsammans med bönor, kött i sås eller bara som de är.

Kram /Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar